| | Pöthe, Peter Vývojová a vztahová terapie dětí Peter Pöthe shrnuje ve své knize zkušenosti z více než dvacetileté terapeutické práce s dětmi. Opírá se přitom o aktualizované znalosti a praktické zkušenosti s dětskými klienty, jejich rodiči i s odbornými pracovníky v oblasti péče o psychické zdraví dětí. Zaměřil se na přehledné a systematické zpracování psychoterapeutického procesu s dětmi a dospívajícími, jehož cílem je vedle emoční úlevy a ústupu klinických příznaků i nastartování a podpora psychosociálního růstu. Proces je demonstrován na příkladu úryvků z psychoterapie desítek dětí a dospívajících, které emočně strádají a projevují rizikové chování v důsledku zastaveného nebo zpomaleného emočního vývoje. Autor se specificky věnuje podrobnému „technickému“ popisu terapeutického procesu od začátku po jeho ukončování. Detailně zpracovává nejčastější indikace terapie dětí, násilné a rizikové chování, ztrátu rodiče a náhradní rodinnou péči, vývojová a vztahová traumata, stejně jako terapeutickou práci s rodiči. Kniha může sloužit jako učební text v oboru dětské psychoterapie, jehož potřeba se ukazuje zejména v dnešní postcovidové a váleční době. Je určena jak začínajícím, tak i zkušeným dětským psychoterapeutům, speciálním pedagogům, klinickým psychologům, etopedům, sociálním pracovníkům a dalším reprezentantům péče o trpící a ohrožené děti a dospívající. brož., 288 str. Vyjde také jako e-kniha Ukázka z knihy |
| | |
| | Hanson, Rick; McKay, Matthew Okamžitá pomoc proti úzkosti pomocí KBT, mindfulness a relaxace Žijeme v nejisté době. Možná vám v poslední době hlavou jako o závod běží rozličné myšlenky, točíte se v kruhu katastrofických scénářů, jste vystresovaní nebo se bojíte se o sebe či své blízké. Potřebujete se „hodit do klidu“, a to co nejdřív. Předkládaný soubor cvičení, který dohromady sestavili přední američtí profesionálové v oblasti pomáhajících profesí, vám má pomoci cítit se lépe, ale také uznat, že na své vnitřní prožívání máte plné právo. Jedná se o 40 snadných, rychlých a efektivních technik z oblasti kognitivně-behaviorální terapie, mindfulness, neurověd a relaxace, které nejenže ověřila praxe, ale prokázalo i vědecké zkoumání. Cílem je, abyste si zlepšili náladu, pochopili sami sebe a začali žít v souladu s tím, co je pro vás opravdu podstatné. brož., 112 str. Ukázka z knihy |
| | |
| | Steer, Joanne; Horstmann, Kate Mindfulness a relaxace pro žáky s ADHD od 10 let Překlad: Arnautovová, Maria Děti a dospívající se ve škole mnohdy ocitají pod velkým tlakem, s nímž jde ruku v ruce obava z různých testů, písemek a zkoušení. Tato kniha nabízí mnoho podpůrných materiálů pro práci s žáky od 10 let výše a nabízí učitelům, rodičům a například také terapeutům osvědčené tipy. Kniha vychází z kognitivně-behaviorální terapie a nabízí řadu strategií, které mohou vést k tomu, že se děti budou cítit lépe a zkoušení a testy pro ně nebudou něčím, z čeho by měly mít hrůzu. Najdeme v ní relaxační cvičení, mindfulness, tipy, jak se děti mohou naučit vnímat své pocity a zacházet s nimi. Kniha se týká i budování pozitivního sebeobrazu u dětí. Příručku lze využít pro práci ve třídě i pro individuální práci s dětmi. brož., 184 str., 299 Kč Ukázka z knihy |
| | |
| | Mýty a fakta o autismu: Kniha přináší populárně-naučnou formou málo známá fakta o autismu, jejich nečekané souvislosti a nevyhýbá se ani hodně diskutovaným tématům. Není učebnicovým textem ani poradenskou příručkou. Nemá za cíl komplexně popsat určitou problematiku spojenou s poruchami autistického spektra. Zaměřuje se naopak na poznatky, o nichž se v učebnicích většinou nepíše, protože se nehodí do učebnicových schémat. Není ale alternativním výkladem reality a zůstává na půdě akademické medicíny, kde autor více než dvě desetiletí působí. Je určena rodičům autistických dětí i všem odborníkům, kteří se chtějí zábavnou formou seznámit s neznámými dílky skládačky zvané autismus. Prof. Michal Hrdlička je přednostou Dětské psychiatrické kliniky FN Motol, vyučuje na 2. LF UK. Absolvoval četné zahraniční stáže, publikoval řadu prací doma i v zahraničí. Byl editorem učebnice Dětská a adolescentní psychiatrie (2000). V Portále mu jako spoluautorovi vyšly knihy Krize středního věku (2006) a Dětský autismus (2014). |